29 Aralık 2010 Çarşamba

Emzirme Meselesi

Mim eylemyiğit'ten doğru gelmiş.
Teşekkürler!

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?
Valla ben %50'ye yakındır diyordum ama %1.3'müş malesef!

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
Nehir 15 ay boyunca anne sütü içti.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
Ben 2 ay doğum izni kullandım.
Sonra yaz tatili başladı 2 ay da öylece izin yapmış oldum.
Ardından 1 yıl ücretsiz izne ayrıldım
Ve son olarak da istifa ettim!

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Eveeet fazla fazla hem de ..

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Hayır.




(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Emzirme odaları canımı kurtarıyordu tabii ki
yoksa da restaurantların küçük muhasebe odalarında emzirmişliğim çok vardır
ya da mağaza kabinleri ..

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Ben doğumu Amerikan Hastanesi'nde yapmıştım.
Bebek hemşirelerinin hepsi çok iyilerdi bu konuda
En güzel şekilde yardımcı olmuşlardı emzirme hususunda
Hatta sonrasında da destek vermişlerdi.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
İlk zaman pek kilo almadığından dr, anne sütü + mama önermişti.
Tüm mama markalarını denemiştim ama Nehir asla kabul etmedi.
Tek bi lokma bile ağzını sürmemişti.
Sonra da zaten kilosu iyileşmeye başlamıştı.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Biliyorum elbette.
Sağlıklı nesiller için gerekli mutlaka ama
baksanıza rakamlar böyle olunca illa ki gerekli sanki!

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi?
Eveeet.
Hatta Emzirme Reformu'nu destekleyen 2490. kişi olmuşum.

Katkılarınızı bekleriz ..



p.s. Mimleri haber veren arkadaşlarınkini cevaplayabiliyorum.
Görmediğim varsa haber verirseniz yazarım 
Bi de beslenmeyle ilgili bi mim gelmiş sanırım ama kimden olduğunu göremiyorum. 

1 yorum:

CEPAYNASI dedi ki...

mutlu yıllar....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...