30 Kasım 2010 Salı

Kreşşşşşş

Kreş miminde sıra bana gelmiş ve ekinvebiz göndermiş.
Teşekkürler!

Soru:1.Çocuğunuzu kaç yaşında kreşe gönderdiniz/göndermeyi düşünüyorsunuz? Kreşe göndermek için beklediğiniz yaş dışında bir şey var mı?

Nehir 3,5 yaşında başlamış oldu okula.
Ama bu yaşına kadar sanmayın ki evde oturdu.
Annesi O'nu gymboree senin baby symphony benim
hatta kindyroo senin my gym benim şeklinde
ilk iki yıl haldır haldır gezdirdi.

Sonrasında yani 2,5 yaşında bir okulda
haftada 3 gün ikişer saat oyun grubuna başlamıştı ki
domuz gribi meselesi çıkınca babası yürütmeyi durdurdu.
Nehir de evde annesiyle oyun kurdu ..


Soru 2.Çocuğunuza kreş seçerken sizin için en önemli kriter nedir? Olmazsa olmaz, bu sağlanmazsa evde bakılsın daha iyi diyeceğiniz.

Valla benim için en önemli kriter sevgi, ilgi ve şefkat.
Özellikle bu ilk yıl ne beklerim ki ben kreşten,
çocuğuma öz bakım becerilerini kazandırsın yeter.
E bu da işini severek yapan insanlarla olabilir ancak.

Haa bi diğer kriter de yakınlık oldu bizim için
yine özellikle bu yıl servise filan binmesin dedik.
Yani okulun yürüme mesafesinde olması tercih sebebi oldu bizim için.




Soru 3.Türkiye’deki kreşlerde rastlamadığınız, keşke olsa dediğiniz bir uygulama var mı?

Keşke çocuğa bi birey olarak daha çok değer verilse!


Soru 4.Türkiye'deki kreşlerde yaygın olarak rastladığınız ve saçma bulduğunuz bir uygulama var mı?

3-6 yaş okulları gezdiğimde genel olarak şunu gözlemlemiştim
Fazla eğitim öğretim kaygılıydılar
Oysa bu yaşlarda temel ihtiyaçlar daha başta gelmeli.
Düşünsenize 6 yaş bile 'anasınıfı' diye geçiyor.
Yani annesinden henüz ayrılmış olan cücelerin
kendilerine anne gibi davranan biriyle vakit geçirdikleri sınıf anlamında.


Soru 5.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra en çok zorlandığınız konu ne oldu?

Nehir sürekli hasta!
Artık gerçekten çok zorlanıyorum
Ve ne yapacağımızı bilmiyorum


Soru 6.Çocuğunuz kreşe gidiyorsa, kreşe başladıktan sonra çocuğunuzda gözlemlediğiniz en olumlu gelişme ne oldu?

En önemlisi benden ayrıldı
ve bensiz bi ortamda güven duyacak bişeyler buldu kendine ..

3 yorum:

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

yazını okurken kendi kreş günlerim aklıma geldi..gözler doldu aktı akacak

böyle bir yazıda insan niye ağlar allahım yarabbim ya...

benim şu hormonları biri durdursunnn

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Hepsi güzel, hastalık dışında ama olsun bağışıklık düzeyi güçleniyor annesi, özgüvenli, ayaklarının üzerinde duran bir birey olmasına katkısı da çok önemli...

Damla dedi ki...

Eline sağlık, geç de olsa bir toparlama yazısı yazdım.

Ayrıca taze mim çıktı: http://www.kitubi.com/2011/05/01/yil-sonu-gosterii-mimi/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...